niedziela, 9 marca 2008

8 kwietnia 2007 - Wielkanoc - Grianan of Aileach;

Pierwsze w życiu Patryczka Święta Wielkanocne spędziliśmy nie tylko w Letterkenny.

Początkowo żadnych planów wyjazdowych w te święta nie mieliśmy, jednak za namową i zaproszeniem naszych irlandzkich znajomych Davida & Mariny pojechaliśmy na krótką wycieczkę.

Naszym celem był Grianan of Aileach czyli “kamienne domostwo z widokiem na słońce" to starożytna, kamienna twierdza, górująca nad półwyspem Inishowen pomiędzy od Lough Swilly i Lough Foyle na wysokości 244 m.n.p.m.

Liczący, co najmniej, dwa tysiące lat fort o potrójnych murach zbudowany został na planie koła o średnicy ca 23 metrów. Był on ośrodkiem handlu, siedzibą władzy plemiennej, albo świątynią pod gołym niebem.

Minęło wiele lat od jego powstania, ale fort wciąż budzi respekt i stanowi symbol potęgi politycznej dawnych władców tych ziem.

Tego dnia strasznie wiało, dlatego też Patryczka przykryliśmy czym tylko się dało. Nawet wujek David użyczył swojej kurtki.

Po zjechaniu w dół zajrzeliśmy do Grianan Hotel na łyk Guinnessa i mleka dla ochłody...

Marina wraz z synem Cianem zostali w domu, gdyż przygotowywali świąteczny obiad, na który również my zostaliśmy zaproszeni.

Specjalnymi Gośćmi w domu Państwa Kirvanów byli Rodzice Mariny z Lifford.